הדרה מטיילת לוגו
טיול אל גן לאומי אכזיב רבע שעה נסיעה מהמתחם

לינה וטיול באחד מהחופים היפים ביותר

חוף אכזיב (מדינת אכזיב)

מדינת אכזיב, חוף אכזיב או לעיתים נקרא גם מדינת ההיפים, הוא מתחם לינה ונופש מיוחד במינו אי שם בצפון בין ראש הנקרא לעכו.
מתחם הלינה בנוי על הריסות של כפר דייגים עתיק מלפני אלפי שנים, היושב על רצועת חוף אכזיב.
במקום מספר חדרים לא רב, מה שהופך את המקום לאינטימי ושקט.
הלינה עצמה היא חוויה מיוחדת מכיוון שהמבנים של חדרי הלינה כמעט ולא שופצו ונשארו אותנטיים לחלוטין וראויים ללינה.
5 דק' מהרכב

למי מתאים לנפוש וללון בחוף אכזיב?

זוגות, משפחות, קבוצות חברים, מהגיל הרך ועד הגיל השלישי.

לוקיישן

לכתוב בוויז : "מדינת אכזיב"

במקום יש חניה מסודרת אך כדי להגיע יש לנסוע קצת בכביש כורכר.

חופים משגעים עם צבעים טורקזיים
חופים משגעים עם מים בצבעי טורקיז

היסטוריה על המקום

הסיפור על מדינת אכזיב מתחיל איי שם בשנות ה50. בחור צעיר בשם אלי אביב שכר ממדינת ישראל שני מבנים על קו חוף אכזיב מטרה לשפץ אותם אחד להפוך לביתו ואחד להפוך לכפר נופש להשכרה לפי לילה. מאוחר יותר נבנה הגן הלאומי אכזיב, של רשות הטבע והגנים, ממש צמוד לשם עם חומה משותפת.

רצועת החוף של מתחם הלינה במדינת אכזיב

כפר הנופש של אלי אביבי היה הצלחה מסחררת (במיוחד בשנות ה70) אין אחד שלא רצה להגיע לשם, כך שהיה שם מפוצץ לגמרי תמיד. בשנת 1971 הקימו אביבי ואישתו, רינה, את מדינה אכזיב, כאות מחאה נגד הגן הלאומי שנבנה בצמוד אליהם. מה זה אומר הקימו מדינה? מה שאתה שומעים, למדינה לכאורה נבחר נשיא הלא הוא אלי אביבי, דגל, המנון ואפילו הונפקו דרכונים! מבקרים באתר יכולים לבקש שדרכוניהם יוחתמו בחותמת מיוחדת, בנוסף אביבי פתח במתחם המדינה (לכאורה) מוזיאון הנקרא "מוזיאון אכזיב" בו יש ממצעים עתיקים חלקם בני 3000 שנה שנמצאו באדמת המדינה וגם ממצאים חדשים יותר מהמאה האחרונה. מאז ועד היום ממשיכה מדינת אכזיב (לכאורה) למשוך אליה מבקרים למרות שהנשיא שלה, אלי אביבי, נפטר כבר ב2018.

בואו נלך קצת אחורה בזמן, אולי הרבה אחורה בזמן כמה אלפי שנים…

לפני אלפי שנים (בתקופת הברזל), באותו מקום בו קיימת היום מדינת אכזיב (לכאורה), הייתה עיר נמל עתיקה שלפי הממצאים הייתה עיר מסחר מרכזית. למעשה אותה העיר הייתה מוזכרת כבר בתקופה התנ"כית זאת אנחנו יודעים כי היא מופיעה בספר יהושע פרק י"ט כחלק משטחו של שבט אשר: "…והיו תצאתיו הימה מחבל אכזיבה…". ואם רוצים עוד קצת היסטוריה על אותה העיר, בתקופה הצלבנית, ניתנה העיר כמתנה לאחד האבירים. בתקופה הממלוכית נכבש המקום על ידי המצביא הממלוכי ביברס, שהקים במקום כפר דייגים בשם א-זב, הדומה בצליל לאכזיב. במהלך מלחמת העצמאות, במבצע בן עמי, ננטש הכפר על ידי תושביו, ואז בשנת 1952 נקנה המקום על ידי אלי אביבי (שלימים נהיה נשיא מדינת אכזיב) שבנה את ביתו ואת כפר הנופש על חורבות העיר העתיקה, מה שהופך את אתר הנופש למעניין אפילו יותר!

כיום מנהלת את מתחם הנופש רינה, אלמנתו של אלי אביבי, שעדיין גרה במקום. היא תקבל אתכם תפתח לכם את השער ותראה לכם את חדרי השינה.

פארק אכזיב מבט מהים

על המתחם עצמו

במתחם עצמו אין יותר מידי חדרים המקום דיי אינטימי מתאים לחופשות משפחתיות או של קבוצת חברים (כמובן שצריך להתחשב בכולם וזהו אינו מקום לעשות חאפלות כל עוד לא שכרתם את כל המתחם לפחות), בכל גיל. החדרים בכל מיני גדלים וצורות ויש מגוון רחב של אופציות (כמובן לפי מה שפנוי). החדרים עצמם הם חדרים ממוזגים אך פשוטים בעלי מטבחון ומיטה, אין טלוויזיות, המקלחות משותפות וברוב המקום גם אין קליטה, אך אם תהיו מספיק נחושים תמצאו פינה עם קליטה כדי לספוג קצת ציביליזציה. המקום הזה לוקח אותך אחורה בזמן וגם גורם לך להתנתק קצת מחיי היום יום, לדעתי זה מה שצריך לעשות כשיוצאים לחופשה.

מתחם הלינה בחוף אכזיב שקיעה מהממת

במתחם ניתן לעשות על האש (אך צריך להביא מנגל מהבית), ארוחות קבוצתיות, ויש גם מקום למדורה, המוקף בבטון המתאים לישיבה, קצת כמו קולוסיאום קטן. המקום עצמו מוקף בצמחייה מגוונת ובקצה מתחם יש מדרגות המורידות אותך לחוף פרטי של המתחם!

הטיול שלי באכזיב

אני הלכתי לסופ"ש ארוך עם משפחתי. הגענו ב- 3 מכוניות כמובן שלכולם הייתה חניה שכבר חיכתה לנו שנגיע, שכרנו 2 חדרים, אחד זוגי (להורים), ואחד משפחתי לכל השאר (מיטה זוגית אחת ועוד 2 של יחיד ומזרון יחיד). למזלנו הגענו בסופש רגוע, מלבדנו לא היה כמעט אף אחד במתחם עד יום שבת בו התחיל להתמלא.

התמקמנו בחדרים וישר רצנו לחוף, החוף הפרטי יפייפה יש בו ציליות גדולות וגם מקומות להשתזף וקיים גם שובר גלים כך שלגמרי בטוח שם. וכמובן שיש תאורה בלילה שמי שלן שם יכול לשלוט עליה בעצמו. לאחר שירדנו לחוף וחזרנו לעשות סיבוב, לראות את המקום. רינה, בעלת המקום, סיפרה לנו על המוזיאון שבעלה המנוח בנה למקום. רצינו להיכנס לראות אך היא אמרה שהוא סגור כעט והוא יפתח למחרת. רינה עשתה לנו סיור (כן היו לנו פרוטקציות שם) במתחם המדהים שלה שאותו הם שיפצו, אך דאגו לשמור אותו בדיוק כמו שהיה, ממש איזון מושלם לשימור מתחם היסטורי. במהלך החופשה בעיקר נחנו, אכלנו, צחקנו והיינו ביחד, באמת ביחד, החוסר בקליטה סלולרית גרם לנו לעזוב את המכשירים בצד ולהיות אחד עם השני, מה שנדיר מאוד בתקופתינו ומה שיפה שאם כן רצינו איזה חצי שעה של אינסטגרם ופייסבוק מצאנו פינה בה יש קליטה.

חוף אכזיב חוויה מגבשת לכל המשפחה

המקום עצמו נותן תחושת רוגע ושלווה, מאוד מקרקע וגורם לגיבוש (לא משנה אם באתם עם חברים או משפחה) הביחדנ'ס עושה טוב ומשפר כל חופשה. בבוהוריים אכלנו חביתות או שקשוקה שנעשו על גזיות שהבאנו מהבית, במהלך הימים נשנושים ופירות ובערבים עשינו על האש. אני חייב לציין שהמקום מאוד נוח להכנת אוכל יש בו כיסאות ושולחנות והמון המון מקום, בנוסף מחוץ למתחם במרחק של  5 דקות נסיעה, יש תחנת דלק עם: חנות נוחות, מסעדה, גלידריה וגם פנצ'רייה.

בריכות מים בחוף אכזיב

ביום האחרון של הטיול נכנסנו לראות את המוזיאון ואני חייב להגיד שהתרמשתי, יש שם ענתיקות בנות אלפי שנים ומידע על האדמה בה ישנו לאורך השנים, בנוסף יש "פינת אלי אביבי" בה ניתן לראות תמונות שלו ולקרוא מידע עליו מהתקופה היפה שלו במדינת אכזיב וגם תמונות שלו עם כל הסלבס שביקרו במקום. המוזיאון מספר את הסיפור של המקום בצורה מוחשית ומעניינת ואני ממליץ לכל מי שמגיע לשם להיכנס אליו  גם אם זה לקצר.

לסיכום

לסיכום אני מאוד ממליץ על חוף אכזיב ותאמת יותר על מדינת אכזיב מאשר הגן הלאומי. יש משהו מאוד אותנטי במקום הזה, מאוד רגוע ומנתק מהעולם החיצון. המקום מאובזר באופן מינימליסטי כמובן שיש מקרר ומזגן ושקעים להטעין את הטלפון בכל חדר אך טלוויזיה קליטה פחות.. המקום מתאים לקבוצות חברים ומשפחות כאחד.

מבט מלמעלה מרחפן על רצועת חוף אכזיב שמורת הטבע

טיפים לחוף אכזיב

• להזמין מקום לפחות חודש מראש
  • להביא ציוד בישול וכל המשתמע מכך מהבית
  • תיכנסו למוזיאון!
  • ממליץ להביא משחקי קופסא וקלפים
  • במידה ואתם רוצים להביא כלבים איתכם לשם יש לברר לפני עם רינה. בגדול אסור אבל תמיד שווה לנסות ולבדוק.

מספר טלפון לקביעת חופשה :  04-9823219

קישורים לאתר הנופש:

• קישור לפייסבוק של החוף – כאן
  • כתבה בווינט על פטירתו של אלי אביבי נשיא מדינת אכזיב: כאן
  • "פה הקמתי את מדינת ההיפים" כתבה על מדינת אכזיב בבלוג הספרנים: כאן
  • "50 שנות חופש" כתבה של וואלה על מדינת אכזיב: כאן
עוד מקומות מעניינים:

חוף אכזיב (מדינת אכזיב) - אפשר לדלג ישר אל:

כרגע עוד אין תגובות -תהיה הראשון לכתוב משהו!