הדרה מטיילת לוגו
מפל נחל זוויתן

מסלול בינוני+ לחובבי טיולים

מסלול טיול נחל זוויתן תחתון

אם אתם מחפשים מסלול טיול ברמה בינונית+ עם נוף מהמם בסופו מפל מים זורם ובריכות מים קרירות בדרך – נחל זוויתן התחתון זהו המסלול המומלץ עבורכם!
5 דק' מהרכב

ברוכים הבאים למסלול הטיול המרהיב והיחסית קליל של נחל זוויתן התחתון! נחל זוויתן, עם נופיו המרהיבים והשוקעים, מציע לכם חוויה מדהימה שבסופה מפל עם בריכת מים ענקית.

את מסלול הטיול הזה התחלנו אחרי שכבר עשינו מסלול בבוקר בנחל מג'רסה שממש לא רחוק מהאזור, אבל כל כך נהנינו מהטיול במים ומג'רסה המקסימה הייתה לנו קצרה יחסית – רצינו עוד וכך הגענו למסלול של נחל זוויתן התחתון.

יש כמה מסלולים באזור ולא משנה באיזה מסלול תבחרו, חשוב מאוד להכין את עצמכם להרפתקה בטבע בצורה הנכונה. כדי להבטיח טיול בטוח ונעים, עליכם להצטייד במספיק מים לשתייה לכל הקבוצה – לפחות 3 ליטרים לכל אחד. כמו כן, אל תשכחו כובע וללבוש נעליים נוחות המתאימות לטיול בשטח עם תמיכה טובה לרגליים. כמובן, אל תשכחו להשתמש במקדם הגנה כדי להגן על העור מפני השמש החזקה.

המפל והבריכה של מסלול נחל זוויתן התחתון

מכיוון שישנם אזורים עם מוקשים ברמת הגולן, חשוב מאוד להישאר על השבילים המסומנים ולא לחצות גדרות. מפת סימון שבילים מעודכנת היא כלי חיוני לטיול בטבע בטוח ומהנה, ולכן מומלץ בחום להכין אחת לקבוצה עם סימונים של השטחים המסומנים – או לפחות להערך מראש עם מפה של שמורת הטבע והגנים. עם כל הציוד הנכון, אתם מוזמנים ליהנות מהטבע היפה והמרהיב של רמת הגולן באופן מושלם ובטוח.

יש כמה מסלולי הליכה לנחל זוויתן תחתון

יש לפחות 3 מסלולים להגיע למפל המהמם של נחל זוויתן, אך מכיוון שהגענו לשמורת טבע בשעה יחסית מאוחרת וקרובה מדי לסגירה של האזור, נשארה לנו ברירה אחת ויחידה למסלול הטיול שלנו. עברנו בנקודת מודיעין של רשות הטבע והגנים, הצטיידנו במפה של האזור ומילאנו את בקבוקי המים שלנו ויצאנו לדרך.

המסלול שלנו היה קווי (לא מעגלי – הלוך וחזור), 6 קילומטרים, ולקח לנו בערך 40 דק' הליכה לכל כיוון (הליכה בסתלבט ובכייף).

הבריכה הראשונה - נחל זוויתן
הבריכה הראשונה – נחל זוויתן

הכניסה לשמורה נסגרת שעתיים לפני שעת הסגירה הרשומה (בשעה 15:00 הכניסה האחרונה למסלול שהוא עד שעתיים הליכה, בערבי חג ושישי – שעה קודם)

• בשעון קיץ: ראשון-חמישי ושבת: 7:00-17:00 | שישי וערב חג: 7:00-16:00
  • בשעון חורף: ראשון-חמישי ושבת: 8:00-16:00 | שישי וערב חג: 8:00-15:00
  • בערב ראש השנה, ערב יום כיפור וערב פסח: 8:00-13:00

מחירי הכניסה: מבוגר: 22 ₪ | ילד: 10 ₪ | אזרח ותיק: 11 ₪

1. מתחילים בחניון יהודייה

נוסעים עם הרכב 5 דקות מנקודת הכניסה של רשות הטבע והגנים ומחנים בחניון עפר – "חניון יהודיה" שליד היישוב חד נס. לוקחים את כל החפצים איתנו ומתקדמים אל עבר תחילת המסלול אל השביל המסומן בירוק.

המסלול שלנו עובר ביער יהודיה המדהים המשתרע על שטח ענק של 30 אלף דונם. כל האזור של יהודיה הוא רמה בזלתית ונמצא 200 מטר מעל פני הים. הצמחייה שתוכלו למצוא באזור – עצי אלה אטלנטית, שיזץ מצוי, עצי אלון. בחורף ובאביב תוכלו למצוא פריחות של הרקפת, כלנית, אורוס הגולן ועוד.

מפל נחל זוויתן

2. בצומת שבילים – נפנה למסלול המסומן באדום

אחרי קילומטר וחצי, נפגוש בצומת שבילים – ירוק ואדום ונמשיך עם המסלול האדום משם עד שנעבור גדר שמונעת את מעברים של הצאן והבקר באזור. שם נמשיך 800 מטרים עד שנגיע לתצפית מהממת המשקיפה על כל האזור של נחל זוויתן.

אגב, כל האזור הזה מלא בחיות צאן ובקר מתוקות שמוודאות לנשנש טוב טוב את העשבים ביער יהודיה ובכך מונעות התפשטות שריפות באזור.

בעצם, עד כאן זה החלק ה"קשוח" של המסלול, לא בגלל אופיו אלא בגלל שהחלק הזה חשוף לשמש (אפילו טיפה מזכיר דרך מדברית) ובתקופה שאנחנו היינו היה חם מאוד.

3. צומת שבילים נוסף – נפנה למסלול השחור

אחרי שהמשכנו קצת ללכת מהתצפית הגבוהה על הנחל, נגיע לצומת שבילים נוספת ונבחר במסלול המסומן בשחור שם נפנה שמאלה בדרך תלולה ואיטית מטה עד לאפיקו של נחל זוויתן.

אחרי שהגענו למטה – הגענו לבריכה הראשונה של נחל זוויתן.

4. מפלונצ'יק ראשון בנחל זוויתן

ממש לפני שנגיע לבריכה הגדולה של זוויתן נעבור במפלונצ'יק עם בריכה מהממת לפניו – מקום מהפנט אבל חכו עוד קצת! עוד טיפה ואתם מגיעים לבריכה הגדולה של הנחל. היצמדו אל הקיר של הבריכה השמאלי והעזרו בדרגיות כדי ללכת לאורך הקיר עד לקצה של הבריכה.

5. הבריכה והמפל המהממם של נחל זוויתן

אחרי הליכה צמוד לערוץ הנחל (בערך קילומטר – לא הרבה) תגיעו למפל המרהיב של זוויתן עם בריכת מים מתוקים וקרירים ענקית מתחתיו. מקום מעולה לעצירה, לפק"ל קפה ולמנוחה קלה.

מכאן שתי אפשרויות – או לחזור באותה הדרך שבאתם או להמשיך עוד קצת (עוד כמה דקות) עם השביל המסומן באדום עד לעין נטף – מעיין שנובע מתוך הצוק עצמו ומטפטף בזרמים דקים מטה.

הולכים צמוד לערוץ הנחל
עד שמגיעים למפל ולבריכת הנחל
עד שמגיעים למפל ולבריכה הגדולה

כמה מילים אחרונות לסיכום

מסלול הטיול של זוויתן התחתון מומלץ לכל חובב טיולים ברמה בינונית ומעלה. זהו לא טיול שמתאים לילדים שלא רגילים לטייל אבל מומלץ בהחלט לכל אחד. אני ממליצה להיוועץ מראש עם החבר'ה של רשות הטבע והגנים בנקודת ההתחלה של שמורת יהודיה, יש שינויים במסלולים ובדרכים מפעם לפעם ולא תמיד כל המסלולים פתוחים.

עוד מקומות מעניינים:

מסלול טיול נחל זוויתן תחתון - אפשר לדלג ישר אל:

כרגע עוד אין תגובות -תהיה הראשון לכתוב משהו!