מבלי להתאמץ

מעיינות 5 דק' מהרכב באזור דרום ים המלח: גן עדן מדברי בהישג יד

אזור דרום ים המלח, הידוע בנופיו המדבריים המרהיבים ובאקלימו החם, מציע למטיילים חוויה ייחודית של נווי מדבר קסומים ומרעננים.
שני אתרים מיוחדים באזור זה הם עין פלוטית ופארק אקולוגי נחל אמציהו, שניהם ממוקמים בקרבת היישוב עין תמר ונגישים בקלות מהכביש הראשי.

דרום ים המלח הוא אזור מדברי מרהיב עם נופים עוצרי נשימה עם נקודות עניין טבעיות רבות. האזור כולל את היישוב עין תמר ונאות הכיכר, שני מקומות המציעים למטיילים אפשרויות לטיולים קלילים ומרעננים שנמצאים מקסימום 5 דקות הליכה מהרכב.

ישר ולעניין, אלו 2 מעיינות מעניינים בהחלט באזור ששווים בדיקה. הראשון הינו מעיין טבעי והשני מלאכותי.

עין פלוטית - 2 דק' הליכה מהרכב
עין פלוטית – 2 דק' הליכה מהרכב

1. עין פלוטית: אגדת אהבה בגווני טורקיז

עין פלוטית, הידוע גם כ"מעיין הנסתר" או "מעיין האהבה", הוא אחת הפנינים החבויות של האזור. המעיין מוסתר בין עצי דקל ומציע בריכת מים טבעית בגוני כחול וטורקיז. המקום קל להגעה ומתאים לעצירה קצרה להתרעננות. האגדות המקומיות והנוף המרהיב הופכים את הביקור לחוויה בלתי נשכחת. לקריאה מורחבת על עין פלוטית ואגדותיו, ניתן לעיין במאמר המלא "עין פלוטית – המעיין הנסתר והקסום ליד ים המלח".

עין פלוטית -  2 דק' הליכה מהרכב
עין פלוטית – 2 דק' הליכה מהרכב

2. פארק אקולוגי נחל אמציהו: ספארי מדברי קטנצ'יק

הפארק האקולוגי נחל אמציהו הנמצא ביישוב עין תמר, מציע חוויה שונה אך לא פחות מרשימה. הפארק משלב נופים מדבריים עם מערכת אקולוגית עשירה, ומהווה בית למגוון רחב של בעלי חיים וצמחים. המבקרים יכולים ליהנות משבילי הליכה, אזורי פיקניק ופעילויות חינוכיות המתמקדות בשמירת הטבע. למידע נוסף על הפארק ופעילויותיו, מומלץ לקרוא את המאמר המקיף "פארק אקולוגי נחל אמציהו – נווה מדבר מלא חיים באזור ים המלח".

מעיינות 5 דק מהרכב באזור דרום ים המלח גן עדן מדברי בהישג יד (6)
פארק אקולוגי נחל אמציהו - 3 דק' הליכה מהרכב
פארק אקולוגי נחל אמציהו – 3 דק' הליכה מהרכב

לסיכום – חוויה מדברית בלתי נשכחת במרחק נגיעה

שני האתרים הללו מציעים הזדמנות ייחודית לחוות את הקסם של המדבר ואת הניגוד המרתק בין היובש לנווי המים. בין אם אתם מחפשים טבילה מרעננת או טיול אקולוגי מעשיר, האזור מציע חוויות בלתי נשכחות במרחק נגיעה מהרכב.

מעיינות 5 דק' מהרכב באזור דרום ים המלח: גן עדן מדברי בהישג יד - אפשר לדלג ישר אל:

כרגע עוד אין תגובות -תהיה הראשון לכתוב משהו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שווה בדיקה

חץ למטה
פטריות ים המלח פלא של הטבע או מעשה אדם 1
פטריות ים המלח - פלא של הטבע או מעשה אדם?
ממש 5 דקות נסיעה מכביש 90, בחלק הדרומי של ים המלח ישנה תופעה מיוחדת במינה, פטריות המלח.
פטריות המלח ממוקמות בחלק הדרומי של ים המלח והן פטריות מלאכותיות שנוצרות בידי אדם ומושפעות ממצב מפלס המים החודשי. זאת אומרת, אם המפעלים שואבים יותר החודש את הים, כנראה שלא יהיה מים בכלל באזור הפטריות – אם בכלל לא שאבו, הפטריות יהיו מכוסות במים. די תלוי במזל – אבל כמו שאמרתי, 5 דק' נסיעה עם הרכב אז מה יש כבר להפסיד?